Köpvillkor

När du beställer från Betterspace (Realest Invest AB,
organisationsnummer: 559321-8398) accepterar du alla köp- och leveransvillkor
som anges nedan. Vi använder cookies för att förbättra vår tjänst. Genom att
använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.

1. Köp

Ett köp anses genomfört när du som kund har mottagit en
orderbekräftelse via e-post. Vi skickar omedelbart en orderbekräftelse till din
e-post efter att din beställning har mottagits. Kontrollera att
adressuppgifterna är korrekta när du får din orderbekräftelse och se till att
ditt efternamn är angivet på din dörr/brevlåda. För att handla hos Betterspace
måste du vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd. Kom ihåg att
spara din orderbekräftelse som kvitto på köpet, förutsatt att betalningen är
genomförd.

2. Betalning

Vi erbjuder flera betalningsalternativ genom våra
samarbetspartners, inklusive kortbetalning och direktbankbetalning.

3. Leverans

Vi behandlar din beställning inom 1-3 arbetsdagar efter
mottagen betalning. Leverans av dina varor sker sedan inom 5-10 arbetsdagar med
spårningsinformation. Observera att leveranstider kan påverkas av helgdagar,
röda dagar, andra oförutsedda händelser eller yttre faktorer. Leveranstiden kan
variera beroende på din plats och vilka produkter du beställt. Vi strävar
alltid efter att leverera så snabbt som möjligt, och du kan alltid spåra din
order via "Spåra order" på vår hemsida. Om du inte hämtar ut ditt paket och det returneras till oss, debiteras en avgift. Se mer information i Fraktpolicy

4. Ångerrätt/Öppet köp

Du har rätt att ångra ditt köp och returnera varorna inom 30
dagar från mottagandet. Varorna måste returneras i nyskick och i
originalförpackning med eventuella lappar och etiketter kvar. Varan och
förpackningen måste vara väl skyddade under transporten. Om varan/förpackningen
inte är i nyskick förbehåller vi oss rätten att neka returen eller göra avdrag
för värdeminskning. Du som kund står för returfrakten. Digitala produkter
omfattas inte av ångerrätten. Vid retur av delar av en order där rabattkod
använts kan vi behöva justera priset på kvarvarande varor till ordinarie pris.
För internationella köp gäller samma ångerrätt, men kunden ansvarar även för
eventuella tullavgifter och kostnader för returen.

5. Reservationer

Betterspace förbehåller sig rätten att ändra priser på grund
av stora prisförändringar från leverantörer, tryckfel eller andra fel utanför
vår kontroll. Vi reserverar oss även för rätten att byta ut, ändra, ta bort
eller lägga till produkter och modeller i vårt sortiment utan föregående
avisering, baserat på lagerstatus, produktuppdateringar eller andra
affärsmässiga skäl. Se mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

6. Force Majeure

Vid oförutsedda händelser utanför Betterspace kontroll
(såsom krig, naturkatastrofer, strejker, myndighetsbeslut eller andra
jämförbara händelser) som förhindrar Betterspace från att uppfylla sina
avtalsenliga förpliktelser gentemot dig som kund, är Betterspace befriad från
ansvar för att inte kunna uppfylla avtalet på grund av dessa omständigheter.
Detta inkluderar även rätten att på grund av förändrade förhållanden byta ut,
ändra, ta bort eller lägga till produkter och modeller i vårt sortiment.

7. Transportrisken

Vi skickar din order med ett fraktbolag anpassat efter
destinationen. Om ditt paket försvinner eller skadas under transporten ansvarar
Betterspace för detta. Vid retur är du och transportföretaget ansvariga för
risken. Om returen inte når oss måste du betala för din beställning. Vi
rekommenderar att returer skickas med spårbar försändelse och att du
tillhandahåller spårningsnummer till oss vid begäran.

8. Skadat gods

Kontrollera paketet vid mottagandet. Om emballaget eller
innehållet är skadat, meddela oss så snart som möjligt, dock senast inom en
vecka från mottagandet.

9. Personuppgifter

Vi följer dataskyddsförordningen GDPR. Genom din
registrering och beställning samtycker du till att vi lagrar och använder dina
uppgifter i enlighet med GDPR. Du har rätt att få tillgång till och begära
rättelse eller radering av dina uppgifter.

10. Kundservice

Vår kundtjänst är tillgänglig via e-post. Vi strävar efter
att svara inom 24 timmar på arbetsdagar, ofta snabbare.

11. Reklamationer

Om du mottar en defekt vara kan du reklamera den hos oss. Vi
ersätter med en ny felfri vara. Betala fakturan i tid för att undvika extra
kostnader vid reklamation. Handläggningstiden för reklamationer är normalt
10-15 arbetsdagar men kan variera.

12. Avbryta en order

Det går inte att avbryta en order efter bekräftelse. Du har
dock 30 dagars ångerrätt/öppet köp.

13. Internationella köp

Eftersom vi bedriver försäljning till stora delar av världen
och vårt centrallager är beläget utomlands, ansvarar du som kund för eventuell
moms, tullavgifter och andra importavgifter som kan tillkomma. Dessa avgifter
bestäms av tullmyndigheten i ditt land. Vi rekommenderar att du kontaktar dina
lokala tullmyndigheter för att få detaljerad information om dessa kostnader.
Observera att dessa avgifter inte är förutsägbara från vår sida och inte ingår
i produktens pris.

14. Distansavtal och avtal utanför affärslokaler

Betterspace följer lagen om distansavtal och avtal utanför
affärslokaler. Vi skyddar din integritet och följer alla tillämpliga lagar och
regler för personuppgiftsskydd.